Ali Pergi Sekolah

Hari pertama Ali pergi ke sekolah.

Ali sangat excited. Saya dan suami lagilah excited. Hihihi…

Ali dah bangun awal. Sebelum pukul 7 dah bangun.

Tapi kami tinggalkan dia untuk mandi dan makan dulu sementara kami hantar abang ke sekolah.

Bila kami sampai di rumah, dia dah standby depan pintu dengan beg. Comel sangat.

20140121-085220.jpg
Hi.. Saya nak pergi sekolah ni!

Ingatkan sampai kat sekolah dia okay. Sekali dia tak kasi saya balik. Dia nak saya sama-sama masuk.

Saya pun masuklah sekejap. Lepas tu cikgu pun keluarkan mainan dan dia pun main dengan kawan-kawan baru.

Bila dia dah seronok main, saya pun bagitau dia saya nak pergi tandas dan nanti saya datang semula.

Alhamdulillah dia okay je.

Sebelum pukul 12 kami dah tunggu di luar pagar. Tak sabar nak tanya cikgu samada dia okay tak.

20140121-120341.jpgSaya dah nak balik! 🙂

Cikgu cakap dia okay je. Tak nangis dan tak berebut mainan.

Bila saya tanya, Ali katanya seronok dan esok nak pergi sekolah lagi.

Alhamdulillah..

Sampai rumah terus buka beg kononnya nak buat kerja sekolah. Tapi bila disuruh mandi, terus dia bukak baju dengan gembira. 🙂

2 thoughts on “Ali Pergi Sekolah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *