Mimpi

Dua hari lepas saya mimpi ngeri.

Dalam mimpi tu pada suatu hari saya dan suami sibuk hantar barang di outlet. Masa tu kami bawa Ali bersama. Dalam kesibukan, tetiba Ali dah takde. Cari punya cari, tak jumpa.

Last-last ada kenalan rapat bagitau Ali dah kena bunuh selepas diliwat.

Masa tu kan, tak boleh terima sangat. Suami pun nak pitam.

Rasa bersalah sangat. Rasa menyesal sangat. Rasa kenapalah aku ni cuai sangat. Tak penting manapun urusan bisnes ni berbanding nyawa anak. Dalam pada tu saya berfikir, Ya Allah aku harap aku bermimpi. Aku nak bangun. Aku nak bangun. Ni semua mimpi.

Masa tu memang rasa menyesal sangat sangat. Memang rasa sedih sangat. Rasa nak pecah dada.

Dan tiba-tiba saya terjaga.

Ya Allah, tuhan je tahu betapa leganya saya lepas terjaga.

 

Tapi lepas dapat mimpi ni, memang rasa insaf sangat. Takde la nak sibuk sangat dengan urusan bisnes sampai mengabaikan anak. Dan lepas ni akan lebih berhati-hati dari segi keselamatan anak.

Walaupun dalam mimpi, perasaan dia tu memang real sangat. Nauzubillah. Minta dijauhkan.

Post a comment

You may use the following HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge