Macamana Nak Jadi Dato’?

Malam ni cari maklumat kat google tentang macamana nak dapat pangkat Dato’.

Waduh waduh bercita-cita tinggi betul saya ni kan. 🙂

Tapi, serius, bila tengok Fazley, Eizlan Yusuf dan AC Mizal dapat pangkat Dato’, saya rasa macam kalau diorang boleh, saya pun mesti boleh jugak.

Nak kata diorang kaya raya tak sangat rasanya.

Agak-agak kalau pendapatan RM100,000 sebulan dah boleh dapat jadi Dato’ ke belum?

Pastu simpanan nak kena berapa ya? Kalau RM10,000,000 boleh tak agaknya?

Sumbangan yang macam mana nak kena bagi untuk dapat gelaran Dato’ ya?

Serius nak tahu sangat.

Dato’-Dato’ yang terbaca artikel saya ni, tolonglah bagi tunjuk ajar. Saya nak jadi Dato’ jugak! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *