Category: Coretan FM

Jem Di Johor Bahru

Jangan ingat KL je jem teruk setiap petang.

Kat JB pun sama je. Tambah-tambah bila hujan.

Petang ni saya terpaksa menempuh sejam perjalanan dari pusat bandar Johor Bahru ke Tampoi, padahal biasanya 5 minit je.

Rasanya kat JB ni memang patut sangat-sangat buat LRT. Kalau tidak, masalah kesesakan akan jadi lebih teruk setiap tahun.

Bersyukur sangat sebab tak perlu berdepan dengan jem setiap hari. Biasanya kalau ke JB, pukul 4 saya dah bertolak balik.

Tapi hari ni memang terpaksa tempuh jem jugak sebab ada worksyop.

Walaupun jem, tapi tetap bersyukur sebab dapat naik kenderaan yang selesa.

20120217-184640.jpg

Jem teruk di flyover bertentangan Tune Hotel

What I Really Want?

Salah satu aktiviti dalam Agency Building Worksyop yang saya hadiri hari ini adalah melukis apa yang saya nak.

Lemah betul bab melukis. Apapun, kat bawah ni adalah apa yang saya nak.. 🙂

20120217-114819.jpg

InsyaAllah akan bekerja keras untuk capai matlamat ni. 

Macamana Nak Jadi Dato’?

Malam ni cari maklumat kat google tentang macamana nak dapat pangkat Dato’.

Waduh waduh bercita-cita tinggi betul saya ni kan. 🙂

Tapi, serius, bila tengok Fazley, Eizlan Yusuf dan AC Mizal dapat pangkat Dato’, saya rasa macam kalau diorang boleh, saya pun mesti boleh jugak.

Nak kata diorang kaya raya tak sangat rasanya.

Agak-agak kalau pendapatan RM100,000 sebulan dah boleh dapat jadi Dato’ ke belum?

Pastu simpanan nak kena berapa ya? Kalau RM10,000,000 boleh tak agaknya?

Sumbangan yang macam mana nak kena bagi untuk dapat gelaran Dato’ ya?

Serius nak tahu sangat.

Dato’-Dato’ yang terbaca artikel saya ni, tolonglah bagi tunjuk ajar. Saya nak jadi Dato’ jugak! 🙂